Sider

onsdag 1. september 2010

Sommerfuglstaffelikort - med mal

I dag er det igjen en ny utfordring i Nordsalten Hobbyklubb, og dagens oppgave er «WINGS». Denne gangen e det Mo's Digital Pencil som har sponset premien. Her er mitt DT-bidrag:
Today is challenge day at Nordsalten Hobbyklubb challenge blog, and today's theme is «WINGS».
Here's my DT-submission:

Jeg har brukt papirer (paper) fra My Mind's eye, Melissa Frances, Maja og Autumn Leaves. Kartong kjøpt på Gillers Hus.
Perlebåndet har jeg hatt i skuffen i mer enn ti år (!). Beads from my drawer, I've had these for more than ten years!
Blonden og halvperlene er kjøpt på Gillers Hus. Demipearls and lace from Gillers Hus
Rosene er fra skuffen, ukjent opprinnelse, de grønne bladene er Storyteller. The roses are from my drawer as well, can't remember who's made them. The leaves are Storyteller
Ovalene er kuttet med Spellbinder Nestabilities. The ovals are cut with Spellbinder Nestabilities
Alle kanter er svertet med Fluid chalk creamy brown. I've used Fluid chalk creamy brown on all edges
«Gratulerer» er et stempel fra Ladybug and friends, stemplet med brun StazOn på et overhead-ark, og limt på slik at det står i en bue.
The sentiment (congratulations) are stamped on a sheet of of overhead-plastic, and is elevated on the middle.


Størrelse (size): 11x20 cm

Skrivefeltet er gjemt litt oppunder - så kan kortet stå fremme uten at noen behøver å lese den personlige hilsenen. I've hidden the space for a personal greeting

UTFORDRINGER/CHALLENGES
Allsorts challenge 67 is called «Park inspiration» - and I was inspired by a live butterfly to make this card
Colour create has a colour challenge (52): PASTEL LILAC, PASTEL YELLOW and PASTEL MINT
Cupcake Craft Challenges (106) sais: let's get digital. And since I created the template om my pc for my Silhouette, I have been very digital



Sommerfuglen er en mal jeg lagde selv for Silhouetten min. Den er i tre deler - selve kortet, sommerfuglkroppen og så et panel som er 2 millimeter mindre enn selve kortet, som jeg bruker inni.
På dette har jeg brukt et ekstra panel også, slik t jeg fikk limt blonden mellom to ark.
Last gjerne ned dette og bruk det selv - men ikke selg eller gi videre er du snill - da vil jeg heller at du lenker hit. Takk!
The butterfly is a template I've made for my Silhouette. There's three parts, the 'base' for the card, the butterfly body, and then a panel that's 2 millimeters smaller than the body - I've used it on the inside. Here I've used the body twice, I glued the lace between the layers.
Please feel free to download and use this template, but please don't sell it or give it to others. I'd rather you linked to this page rather than passing it on. Thank you!



PS: Pass på å forstørre begge akkurat like mye - nå er de nemlig tilpasset hverandre og sommerfuglkroppen passer akkurat på fronten av kortet.
If you enlarge this, make sure you enlarge both images the same - the butterfly body is now exactely the same size as the base card.

Lykke til - send meg gjerne en melding dersom du lager kortet så får jeg se hvordan ditt kort blir! :)
Good luck - please leave a message if you use the template, that way I can see how your card turned out!

PPS: Har du også Silhouette og vil ha gsd-filen? Den kan du få hvis du lover å holde den for deg selv. :)
Legg inn e-postadressen din i en kommentar så kan jeg sende deg filen.

34 kommentarer:

  1. fy flate så flott det var:D Helt nydelig.. Tror jeg må prøve meg på et slik når jeg får tid hehe.
    Du sprer mye inspirasjon med kreativiteten din.
    ønsker deg en nydelig ønsdag videre.
    klem fra siri

    SvarSlett
  2. Hold da op et flot kort - og hvor er det lækkert med vejledning og mål - Tusind Tak - jeg vil helt sikkert prøve at lave det kort - jeg elsker jo sommerfugle.

    SvarSlett
  3. Helt ekstremt nydelig,Marianne! Dette må jeg prøve ikveld!

    SvarSlett
  4. Kjempe nydelig, Marianne. Og tusen takk for at vi får malen sånn at vi kan prøve selv. Er ganske ny i gemet og er takknemlig for all inspirasjon du gir med alt det fine du gjør. Tusen takk!
    Klem Katarina

    SvarSlett
  5. Fy flate!!!Dette var lekkert!Dødsfint!Finner ikke fler lure ord for det jeg!
    Nydelig var det,retten og sletten!
    Janne

    SvarSlett
  6. Stilig, takk for at du deler mal med oss.
    Fristende å prøve å lage eit slik.

    SvarSlett
  7. Gracias Marianne por esta plantilla, desde luego que si la utilizo pongo tu enlace, siempre lo hago así cuando guardo alguna. Espero animarme y hacerla tan bonita como la tuya, me encantan tus trabajos.
    esitos desde Tenerife.

    SvarSlett
  8. Dette var stilig, og så fin at du vul dele det med oss andre.
    klem Ann Kristin

    SvarSlett
  9. Det er ihvertfall den flotteste sommerfuglen jeg har sett. Ingen tvil om det.

    Jeg er sikker på det er mange som kan glede seg over din beskrivelse over hvordan den lages. Jeg er dessverre en stor kløne med slike ting.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  10. Hm, denne Silhouette'n din håper jeg du kan introdusere for meg en dag, han får til mye, du !!
    Kjempeflott staffelikort dette her, og så imponerende at du har laget alt selv; flink du er, Marianne :-)
    (Tror jeg må slutte å lese andres blogger, og heller komme i gang med noe produksjon selv, jeg) :-)

    SvarSlett
  11. Fantastisk!!! Rett og slett!!!

    Takk for at du deler med oss andre!!!

    SvarSlett
  12. WOW. SÅ flott kort!! Utrolig hva du får til. Jeg har skrevet ut malen så får jeg se om jeg klarer å få til et slikt kort. Jeg har ikke noen silhouett maskin, så jeg må vel prøve å klippe ut for hånd...
    Tusen takk for at du deler så mye av din kreativitet og insirasjon, Marianne..
    Ønsker deg en fin høst.

    SvarSlett
  13. Rålekkert!!! Så vakkert med blonden og perlebåndet. Hjelpe meg så kreativ du er. :)

    Jeg har fått dilla på brettekort. Har henta malen hos deg. :)

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  14. Fantastisk flott!! Takker for mal:))
    -Flotte 70 talls tags lengre nede her!
    Klem fra mæ

    SvarSlett
  15. such a beautiful butterfly and thanks for sharing the template

    SvarSlett
  16. hei! takk for koselig hilsen hos meg!

    fy flate for ett nydelig kort du har laget:-) angrer nå på at jeg solgte silhouetten min;-)

    god klem

    SvarSlett
  17. This is just lovely. Thank you so much for entering my garden challenge at Allsorts this week and good luck!

    SvarSlett
  18. Beautiful and elegant card.
    Thanks for sharing it with us at Allsorts this week.
    Take care
    Debs xx

    SvarSlett
  19. A beautiful card, I love the design. Thanks for joining us at CCC.

    Liza x

    SvarSlett
  20. Hei, igjen. Da har jeg liftet ideen din og laget et sommerfuglkort. Tusen takk for mal og inspirasjon.
    Har du lyst til å se resultatet finner du det her: http://elinesblogg-eline.blogspot.com/

    SvarSlett
  21. Heisann!
    Det ser ut te at du har bestillt bokmerke hos skjønnaste Smykkas :o)

    Hvis du ikkje var klar øve det, så vil eg gjerna få sagt at du då har "kjøpt" deg lodd i min Give Away samtidig :o)

    Så kikk gjerna innom og legg igjen kommentar:

    http://kreativimpulsiv.blogspot.com/2010/09/la-oss-sttta-smykkas-sitt.html

    SvarSlett
  22. Beautiful card and design! Thanks for joining us at Colour Create this week! Juliexx

    SvarSlett
  23. Hei. Takk for hyggelig kommentar hos meg, og duverden for et nydelig kort du har laget. Det kan nok hende at jeg må lifte dette når du også har vært så snill å legge malen ut. Dersom jeg gjør det så får du beskjed! Klem

    SvarSlett
  24. Dette er så-flott! Takk for at du deler kreativiteten din med andre!

    SvarSlett
  25. Så utrolig flott kort! Utrolig stilig med sommerfugl.Tusen takk for at du deler!
    klem fra
    Mette

    SvarSlett
  26. Dette er så utrolig lekkert! Også så kreativt! Så lurt med skjult skrivefelt og blonde mellom lagene!
    Silhouette rykket opp et par hakk på ønskelista nå, er litt for lat til å prøve det "manuelt"! (Iallefall i dag!) *lol*

    SvarSlett
  27. Du verden så flot, takk for forklaringen.

    Har en blog Award til deg på siden min :O)

    SvarSlett
  28. Heisann!

    Fantastisk kort! Jeg ville bare gi deg et lite tips. Du som er så flink til å lage maler og tutorials på ting og tang, du burde sjekke ut en blogg som heter Top Tip Tuesday. Her er linken: http://toptiptuesday.blogspot.com/
    Her kan du vinne fine premier for å legge inn tips som andre kan bruke. Klem...Mona

    SvarSlett
  29. Wow så nydelig sommerfugl! Flotte farger og nydelig satt sammen. Det var rett og slett lekkert! ♥

    Ha en flott helg!
    Klem Kari

    SvarSlett
  30. Utrolig flott staffelikort:-D

    SvarSlett
  31. Oj, det kortet var helt nydelig! Jeg vil gjerne ha filen til Silhouette:) Mailadressen min er kine_knutsen@hotmail.com

    SvarSlett
  32. Hei!

    Fy søren for et nyyydelig kort!!!!

    Jeg vil gjerne ha filen til silhouette :)
    superpuz1@hotmail.com

    Tusen takk :)

    SvarSlett
  33. Hei! Jeg kommer til å prøve dette😊 Sjekk gjerne bloggen min, kommer masse der etterhvert

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!