Sider

lørdag 20. juni 2009

Diamantkort - mal

Jeg har laget diamantkort - har sett på hva andre har laget og så bestemte jeg meg for å lage en brettemal med det samme jeg var i gang.
Man bør bruke et forholdsvis tynt papir, jeg prøvde først med Bazzill men det ble altfor tykt.

Etter å ha falset og brettet fant jeg ut hvilket papir jeg ville bruke for å pynte, og så var det bare å kutte, lime og stemple i vei.


Kortet ble til sist et bursdagskort til en 10-åring, en som er glad i å fiske og som er opptatt av fotball. Personlig hilsen ble skrevet på de to blå trekantene.




ET TIPS JEG GIR VIDERE: Jeg fikk i sin tid et tips om å bruke rissehjul (for søm, egentlig) når man skal tegne stiplet linje eller «sting» på kortet - dette fungerte bra denne gangen også synes jeg.
Jeg skal nok dele andre små tips og lage flere maler etter hvert, følg med! :)

3 kommentarer:

  1. Takk for malen! Dette skal jeg prøve på!

    SvarSlett
  2. Takk for malen! Jeg har laget et kort og henvist til at jeg fant oppskriften her hos deg - håper det er ok! Si ifra hvis du ikke liker det så fjerner jeg koblingen.

    God helg! :o)

    SvarSlett
  3. Merci pour ce tuto très clair

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!