Sider

søndag 5. juli 2009

Sommerkort med flip

Sukkersött har utfordringer i sommer også, og den første har tema «Sommer»:
Her tenker vi sol, sand, bølger og solnedgang. Ferie, solkrem, is, blomsterenger og late dager.. alt det herlige som sommeren inneholder. Du kan tolke denne som du vil, men vi vil gjerne se at det oooser sommer av kortet eller kreasjonen din.

Jeg kombinerte denne utfordringen med et bursdagskort til søsteren min, som fylte 38 for n-te gang ... Synes jenta fra PysselPassion er et godt bilde på sommer, der hun holder på hatten.

Så en gang at noen lagde et «flip-kort», prøvde meg frem til jeg fant mål jeg syntes passet. Lagde en mal til dette (se nederst), håper noen får bruk for den.









Du kan selvfølgelig bruke andre mål enn de jeg har oppgitt her (kanskje høyere?) – jeg erfarte imidlertid at det fungerte bra å dele opp bredden i fem enheter (her med 3 cm hver) og så false etter 2 og etter 3 f.v. (her: etter 6 og 9 cm). Stiplet linje er falset, hel linje er kuttet.

Spørsmål? Legg igjen kommentar så skal jeg svare deg. :)

4 kommentarer:

  1. Wow så artig og ikke minst flott kort...
    Dette tror jeg jammen jeg må prøve selv;-)

    SvarSlett
  2. Flott kort og artig bretting. Malen er nå lagret, for dette må jeg prøve en dag.

    SvarSlett
  3. Tjo ho, Marianne! Heldig er søstern som får dette kortet!

    SvarSlett
  4. Kjempeflott kort i lekre farger :O)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!