Sider

søndag 30. mai 2010

Lommebok-kort

Nevøen har fylt år, og siden han ønsket seg penger ble kortet formet som en lommebok. Dette ble veldig enkelt, hadde ikke mye tid, hadde ingen mal så dette ble prøvd ut underveis, og på toppen av det hele fikk jeg noen 'tekniske' problemer underveis - så da blir det bare det som det blir ...

My nephew only wanted money for his B-day, so I shaped the card as a wallet and enclosed the money on the inside.

Jeg har laminert 3 «kredittkort» som jeg la inni, to har stemplet tekster mens det tredje hadde hilsenen fra oss. I myntlommen lå det en seddel og noen mynter - det var selve gaven.

I made 3 «credit cards», two of them have stamped sentiments, the third is the personal greeting from us to him.


Papir (paper): My Mind's Eye
Stempler (stamps): Kreativ Hobby, Norsk stempelblad
Magnet


Denne uken har A spoon full of sugar «Celebration cards» som tema (105), og dette er mitt bidrag.

I'm entering A spoon full of sugar's challenge «Celebration cards» this week.



MAL OG FREMGANGSMÅTE
Dette er målene på lommeboken jeg lagde. Har aldri prøvd før, så det var tidkrevende, klønete og gøy å gjøre dette. Skulle egentlig ha sydd rundt kanten, men maskinen min gikk i stykker etter den første sømmen ...

Here's the template for my wallet (click on the image for a larger view).
Fremgangsmåte:
Jeg kuttet et papir i 10x23,5 cm, og to mindre stykker av samme papir - i 10x11,5. Når disse limes på blir det igjen 0,5 cm på midten - det er for at lommeboken skal brettes enklere.
På den venstre innsiden kuttet jeg tre slisser for å ha «kredittkortene» i, på den høyre satt jeg på en myntlomme. Lommen kan foldes ut (synes ikke på bilder eller mal), jeg kuttet to trekanter i 6 cm høyde og 4 cm bredde, brettet på midten og en smal kant ytterst på begge sider, og limte til slutt denne fast på lommen. Klippet bort overflødig papir som syntes når lommen var 'klappet sammen', og så limte jeg det hele fast i lommeboken.
Lukkemekanismen er to stk 10x2 cm papir som er limt sammen, bak er den stukket gjennom en slisse i papiret. Foran festes den med magnet.
Alle hjørner er kuttet med hjørnekutter, kantene er svertet med vintage photo.
Husk å lime fast alle magnete der du vil ha dem før du limer kortet (det gjorde ikke jeg nå, og kløna skikkelig for å få dette til). 

7 kommentarer:

  1. Syns du har laget et superkult guttekort (",) Det ble virkelig flott. Så fint at du deler oppskriften. Dette må jeg prøve!
    Klem fra Karin

    SvarSlett
  2. Dette ble skikkelig tøft! Så bra at du har lagt med fremgansmåten også!

    SvarSlett
  3. Kjempeflott dette da:) Supert at du deler malen din med oss.

    SvarSlett
  4. Ei flott lommebok! Stilig ide å laminere "kreditt-korta" -tøft:) Takk for at du deler oppskriften:)
    Klem T

    SvarSlett
  5. ÅÅå..kor stiilig..Dette må e prøve.

    SvarSlett
  6. Dette har jeg prøvd,til gutt 12 år. Han syns det var kjempefint. Og det er det jo også. Tusen takk for at du deler.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!