Sider

fredag 18. juni 2010

Kurskort 4 og 5

Jeg har laget de siste enkle kortene som jeg skal bruke som modeller på kortkurset for nybegynnere (som for øvrig er utsatt til 30. juni):
Pynt og bånd fra Gillers Hus, papir fra Papirdesign.
Tekststempelet er Ditten&Datten (Gillers Hus), varmebosset i gull.
Papir fra Treehouse Memories. Brads fra doodlebug, knapp og lintråd fra Gillers Hus.
Motivet og teksten er stempler fra Ditten&Datten, varmembosset i brunt. Blåfargen er Le Plume tusj.

Skissen jeg har laget og brukt til alle disse fem kortene ser slik ut:
Via modellene jeg har laget får jeg fortalt og vist deltakerne om (og latt dem prøve selv):
  • Bruk av skisse
  • Kutting (og falsing) av papir
  • Liming - typer lim og tape
  • Kantsverting og -distressing
  • Stempling
  • Embossing
  • Lage egne blomster
  • Puncing
  • Stansing med cuttlebug
  • Bånd og blonder
  • Brads
  • Knapper
  • Lintråd
  • Glitterlim (Stickles)
  • Halvperler
  • Charms
... og da har jeg vel dekket det grunnleggende innen kortlaging, håper jeg. :)

1 kommentar:

  1. Så flotte kort, Marianne ! Lykke til med kurset; det blir spennende :-) (Får bare håpe dere slipper å utsette enda en gang..)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!