Sider

tirsdag 15. mars 2011

Påskeegg

Vi får en tenåring i huset i begynnelsen av april, som skal bo hos oss et års tid. Siden dagens utfordring i Nordsalten Hobbyklubb er å lage noe til en tenåring, syntes jeg det passet å lage et påskeegg til henne. :)


Jeg har en del gamle påskeegg liggende, så jeg startet med å male ett av dem i hvitt med gesso. Så dekket jeg egget med decoupagelim, la på rosa silkepapir og la på ett lag til med lim.
Da dette hadde tørket malte jeg 'grovt' over med gesso igjen.
Så var det bare å pynte! :)
Blonde og sommerfugl fra Gillers hus
Halvperler
Glansbilde
Blomster i ymse varianter

Ha en super dag!
♥ Marianne

9 kommentarer:

  1. Rålekkert rosa egg, Marianne, nydelig pyntet ! Hyggelig å se at du ikke har glemt dine gamle kunster innmellom matpakker og blivende tenåringsforesatt :-)
    Vi sees plutselig, jeg gleder meg.
    Klem
    T.

    SvarSlett
  2. Hvor er det flot! Det skal helt sikkert nok bringe lykke!

    SvarSlett
  3. Flott med gjenbruk :)
    Lekkert egg som heilt sikkert ungdommen liker, i hverfall viss det er litt godis oppi :)

    SvarSlett
  4. Nydelig påskeegg, det kommer hun sikkert til å sette pris på. Fristen på oppgaven var gått ut hos Kort o Mania, men hyggelig at du tenkte på å deltar. Ønsker deg en fin dag. Kanskje vi kunne scrappes en dag før sommeren? Med Knerten og noen andre?

    SvarSlett
  5. Ja jeg er fremdeles med, om dere vil det :) Jeg har sendt et par mailer til Wenche om hvorfor jeg ikke har vært med. Trodde det er hun som styrer bloggen nå? Ser ingen inne på DT-bloggen til NSHK for tiden? Som du ser har jeg vært i Tyskland, så det ble så travelt for å få noe inn til DT-bidrag til den 15. Har jo bidrag til Crewatalicious Challenge også til samme dato. Rakk ikke det heller. Ha en fin helg, Marianne.

    SvarSlett
  6. skønt påskeæg, den må bringe stor glæde til modtageren

    SvarSlett
  7. Super stilig påskeegg..

    Tipper hun blir veldig glad for det. Det hadde jeg blitt..

    Helen

    SvarSlett
  8. Wow, kjempeflott og nydelig dekorert påskeegg! Tipper det faller i smak :)

    Herlig blogg du har, mye flott du lager og tusen takk for tips om Label Daddy. Sendte en ordre nå og brukte din SAKKALO ;)

    Ha ei herlig uke!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!