Sider

fredag 11. juni 2010

Minikort igjen

Inspirert av Fredrikke (Kort og Søm) satt jeg i gang en kjempeproduksjon av småkort denne uken. Skal i bursdag til en som «har alt», så da tenkte jeg å lage en eske og fylle med 10 slike kort.
Og siden jeg skal bort i kveld og vil ha med en liten gave, puttet jeg fem kort i en cellofanpose og laget en liten tag til - hyggelig, håndlaget gave på 10 minutter (siden kortene var ferdige...).
I tillegg så har jeg laget nok kort til ytterligere 3–4 esker... :)


Kortene mine er snaut 10x10 cm store, og består i hovedsak av panel, mønsterark og litt pynt på hvert.
På innsiden er det gjort klar paneler på 8x8 cm, som ikke er limt inn (men de er klare med tape på baksiden). Da kan man bestemme selv hvordan innsiden skal se ut - eller om man vil ha panel inni og hvilken tekst denne skal ha.


Jeg har moret meg med ark jeg hadde glemt at jeg hadde og pynt som lå nederst i skuffen - dette var moro (og veldig raskt å lage).
Foreløpig (!) har jeg laget 24 forskjellige motiver - 11 av disse er laget i tre eksemplarer hver, resten er «enslige» kort.

Esken skal lages i morgen - er veldig usikker på hvordan den blir. Kommer nok til å ta en lang titt hos super-eske-lageren Randi for inspirasjon, tenker jeg. Her er posen og tagen som skal gis i dag.


Og beklager - men materiallisten for denne samlingen av kort kommer jeg ikke til å oppgi ...

6 kommentarer:

  1. Oy, her var mange flotte kort! Og PERFEKTE gaven til en som har alt! :) Noe til enhver anledning her!

    SvarSlett
  2. Så herlige kort, og for en flott gave :-)) Likte spesielt perlekortet ditt !!
    Ha en fin helg, Marianne :-)

    SvarSlett
  3. Ojj, her var det mange flotte småkort! Herlige farger og en knallgod idé å gi dem bort i gave! Har laget noen slike kort selv, men ikke kommet på å pynte enkelt inn i dem, det må jeg prøve meg på :)

    SvarSlett
  4. Disse småkortene var noen av de kuleste kortene jeg har sett på lenge, de er til å bli glad av!!!!!!Kjempeheldig er den som får dem!!

    SvarSlett
  5. Her var det mange fine kort!!
    Ha en fin dag :O)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!