Sider

onsdag 25. november 2009

Bleiekake

Vilde har endelig kommet til verden, og jeg har samlet jentene sammen om en gave til mamma'n og den nyfødte.
Jeg har nå laget min første bleiekake, og det var gøy å sette den sammen og å pynte den. :)
Her er litt om fremgangsmåten og hvordan jeg lagde den - kanskje er det et tips andre vil ta med seg videre. Jeg har brukt en pakke med Libero bleier nr 2, en tåteflaske som stabilisator i midten, og kaken står på et papp-fat klippet ut av en pappeske (brukte en bøtte som mal) og kledd med aluminiumsfolie.


Hvert av lagene er festet sammen med strikk før de ble bundet om med bånd, og så har jeg puttet nedi fem småflasker med babysåpe og -olje, hengt på en smokkeholder og to smokker, en siklesmekke og en lue, en pyntebjørn og en kosebjørn på toppen.
Denne skal gis bort i morgen, og jeg håper mottager synes den er fin.
Kortet som skal følge med har jeg laget for en god stund siden, det kan du se her.
Til slutt pakket jeg det hele inn i cellofan og knyttet enda en sløyfe på. Ingen tvil om at dette skal gis til en liten jente!

1 kommentar:

  1. Åh, på den måten blir det jo en morsom babypresang!Så lurt!!!!!!!!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!