Sider

torsdag 1. juli 2010

Sommerkort med markjordbær

I dag er dagen - tam tam tam tam taaam:

Nordsalten Hobbyklubb lanserer utfordring nummer 10!

Denne gangen lyder oppgaven:
Lag et SOMMERKORT
med tema FRUKT eller BÆR

Utfordringens sponsor er Kuttut, og premien er kjempeflott!

Her er mitt DT-bidrag:
Dette er en «sommereske», laget av to ark med 'motsatt' motiv fra Panduro. Det lyse med røde blomster til lokket, det røde med lyse blomster til 'underdelen'. Begge arkene er fine på baksiden også, og da blir innsiden fin helt av seg selv. :) (Men jeg la til et stempel allikevel, sånn for gøy!)

Jeg har akkurat kjøpt meg falsebrett (som jeg trodde jeg ikke trengte) og har oppdaget at esker kan lages på kun minutter! Hurra - det virker! Det er faktisk kjempeenkelt - og veldig deilig å slippe å måle og merke opp og false på frihånd. Jeg har kjøpt brett fra MS, og det har falsekanter for hver 1/8 inch - dvs alt man trenger.

Blonder, bånd, perler og den lille sommerfuglen er kjøpt på Gillers Hus. Det er også tekststemplene, som begge kommer fra Ditten&Datten.
Den store sommerfuglen er Kort&Godt, perlepynten er selvlaget.
Blomstene er fra ymse leverandører.

Jordbærene har jeg laget av krympeplast. Stemplet to forskjellige jordbær (Magnolia) som jeg fargela med Promarkers - og krympet til markjordbær-størrelse.
Esken er ca 10x10 cm stor, og 5 cm høy. Tror det kommer flere esker fra min kant heretter! :)

Ha en super dag - og bli med på NSHKs utfordring du også, da vel!

11 kommentarer:

  1. Snakk om lekker sak. Jeg har snart nesen inni PC-skjermen, for alle detaljer måtte studeres. Utrolig flott arbeid.

    Det blir nok perling med meg, men det er jo godt at vi er hekta på ulike sysler.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  2. Utrolig lekkert og gjennomført nydelig Marianne (",) Blir fristet og inspirert av deg til å lage esker!
    Klem fra Karin

    SvarSlett
  3. Veldig vakker sommereske. Herlig med jordbær på, og perlepyntet gjorde virkelig susen her. Flott at du skriver om falsebrett, for nå ble jeg ordentlig overbevist om at det må jeg bare ha jeg også. :)

    Ha en fin dag!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  4. Nyyyyydelig sommereske. Mye flott pynt på denne esken :)
    Jeg har det samme falsebrettet, helt topp :)
    Ha en fin dag, klem :)

    SvarSlett
  5. Wow, denne har du gjort deg flid med, Marianne, den er jo rett og slett nydelig ! Lekkert med smykket du har laget og inkludert også :-)

    SvarSlett
  6. Så fint det var. Skikkelig sommerfriskt og lekkert.

    SvarSlett
  7. Så nydelig eske!
    Ja det falsebrettet er veldig kjekt, er på plass her også:)

    SvarSlett
  8. Dette her er helt herlig! Sommerlig og friskt!

    SvarSlett
  9. Oi, wow den var bare helt herlig nydelig.. :)

    SvarSlett
  10. Beautiful work -- thanks for sharing you wonderful creativity.

    SvarSlett
  11. For en nydelig og sommerlig eske. Den var kjempe fint pyntet ♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!